Η μεγαλύτερη διοργάνωση σε επίπεδο Παγκοσμίου Πρωταθλήματος θα διοργανωθεί στις Σέρρες τον Σεπτέμβριο του 2008.
Περισσότεροι από 450 αθλητές από 35 χώρες αναμένεται να συμμετάσχουν στον Διεθνή εξαήμερο αγώνα International Six Days Enduro -ISDE που θα πραγματοποιηθεί από την 1η ως την 6η Σεπτεμβρίου του 2008 στην ευρύτερη ορεινή περιοχή των Σερρών. Πρόκειται για την πολυπληθέστερη και πλέον απαιτητική διοργάνωση που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας.
Ο αγώνας αντοχής διάρκειας έξη ημερών αποτελεί τη διοργάνωση με την οποία κλείνει κάθε χρόνο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro. Στον αγώνα συμμετέχουν οι πρωταγωνιστές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος υπό τη σύνθεση Εθνικών Ομάδων όμως, προσδίδοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στο θεσμό. Παράλληλα στον αγώνα συμμετέχουν και μεμονωμένοι οδηγοί, πάντα όμως υπό τη σημαία της χώρας τους.
Η διεξαγωγή του ISDE που πλησιάζει τα 100 χρόνια ζωής (από το 1913), το καθιστά ως μία από τις μακροβιότερες διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και πραγματοποιείται κάθε χρόνο σε διαφορετική χώρα. Για το 2008 μετά από μια μακρόχρονη προσπάθεια ο αγώνας θα διεξαχθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με επίκεντρο την πόλη των Σερρών.
Η επιλογή της τοποθεσίας κάθε άλλο παρά τυχαία είναι καθώς η έντονη δραστηριοποίηση των Σερρών σε διοργανώσεις Διεθνούς επιπέδου αποτέλεσαν την απαραίτητη εγγύηση ώστε να δοθεί το χρίσμα από την Διεθνή Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας –FIM. Μεταξύ άλλων στις Σέρρες έχουν πραγματοποιηθεί αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro, Ευρωπαϊκού και Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Supermotard, καθώς και πλήθος αγώνων Εθνικών Πρωταθλημάτων κάθε είδους αγώνων, ταχύτητας, enduro, supermotard κα. Επιπλέον το επιτελείο της διοργανώτριας λέσχης (Λέσχη Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας Σερρών –ΛΑΜΣ) έχει από το 2006 την ευθύνη για την χρονομέτρηση όλων τα αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro, στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό σε αγώνες τέτοιου βεληνεκούς.
Περισσότεροι από 5.000 άνθρωποι από όλο τον κόσμο αναμένεται να κατακλύσουν την πόλη τις δύο εβδομάδες που διαρκεί συνολικά η "φιέστα". Οδηγοί, συνοδοί, μηχανικοί, μέλη των ομάδων, παράγοντες του αθλήματος και φυσικά απλοί θεατές από κάθε γωνιά της γης, κατακλύζουν κάθε χρόνο τον τόπο διεξαγωγής ενός ISDE.
Η πόλη που φιλοξενεί τον αγώνα πέρα από τη διεθνή προβολή που απολαμβάνει, δραστηριοποιείται έντονα σε όλους τους τομείς με σημαντικά οφέλη. Χαρακτηριστικά στην Ν. Ζηλανδία όπου διεξήχθη το ISDE του 2006, ο τζίρος που σημειώθηκε συνολικά κατά το 15ήμερο του αγώνα εκτιμήθηκε στις $ 15 εκατ., σύμφωνα με τις αρχές του τόπου. Αριθμός που αναμένεται να είναι αυξημένος στον αγώνα των Σερρών λόγω της ευκολότερης πρόσβασης από την Ευρώπη που αποτελεί και τον βασικό πυρήνα του αθλήματος.
Η προετοιμασία του αγώνα έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς το εγχείρημα είναι εξαιρετικά περίπλοκο και απαιτητικό. Η διαδρομή την οποία θα ακολουθήσει είναι κατά το 80% ήδη γνωστή, ενώ έχει ήδη διοργανωθεί αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος ως πιλοτική διερεύνηση των αναγκών ενός αγώνα τέτοιου μεγέθους. Κατά την πρώτη ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε στις Σέρρες το Σαββατοκύριακο 10 και 11 Φεβρουαρίου 2006, έγινε εκτενής αναφορά στα στοιχεία του αγώνα, την σημαντικότητα του για τις Σέρρες και την Ελλάδα και τις αξιοσημείωτες προεκτάσεις που έχει μια τέτοια διοργάνωση για τον τουρισμό της χώρας. Παράλληλα εκτέθηκε το υλικό το οποίο η Ελληνική διοργάνωση θα παρουσιάσει κατά τη διάρκεια του ISDE2007 που θα διεξαχθεί από 12-17 Noεμβρίου στην Σερένα της Χιλής.
Η ολυμπιάδα του Enduro Το International Six Days Enduro είναι ένας αγώνας αντοχής, μια ασυνήθιστα σκληρή δοκιμασία για τον αναβάτη και την μοτοσυκλέτα. Σφραγίζει την αγωνιστική χρονιά του Παγκόσμιου Enduro καθώς διεξάγεται μετά το τέλος του πρωταθλήματος (World Enduro Championship - WEC). Η χωμάτινη διαδρομή που αναμορφώνεται σε κάθε γύρο από το πέρασμα των 500 με 600 περίπου συμμετοχών καθιστά την προσπέλαση εξαιρετικά δύσκολη και κουραστική, χαρακτηρίζοντας τον αγώνα ως Ολυμπιάδα του Enduro. Η συμμετοχή δε Εθνικών Ομάδων προσδίδει μια ιδιαίτερη βαρύτητα στο θεσμό. Ομάδες.
Στο ISDE λαμβάνουν μέρος "Εθνικές Ομάδες" των έξι οδηγών από τις περισσότερες χώρες του κόσμου (Trophy teams) καθώς και Εθνικές ομάδες "Νέων" (Junior Trophy teams) με τέσσερις αναβάτες ηλικίας έως 23 ετών. Στις συμμετοχές περιλαμβάνονται επίσης "Ομάδες" (Clubs) των τριών αναβατών, από την ίδια χώρα πάντα, ανεβάζοντας τον αριθμό των αναβατών που στοχεύουν σε έναν τερματισμό στον δυσκολότερο αγώνα της χρονιάς. Οι Εθνικές Ομάδες απαρτίζονται από έξι αναβάτες, τους καλύτερους της χώρας που εκπροσωπούν. Κάθε ομάδα βαθμολογείται αθροίζοντας το σύνολο των χρόνων των οδηγών που την απαρτίζουν, ενώ υπάρχει και ατομική κατάταξη από τις ειδικές χρονομετρημένες διαδρομές του αγώνα.
Κατηγορίες
Οι μοτοσυκλέτες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα μετον κυβισμό τους:
Κατηγορία Ε-1. Για μοτοσυκλέτες δίχρονες έως 125 κ.εκ. ή τετράχρονες έως 250 κ.εκ. Διακρίνονται από το μαύρο φόντο και τον λευκό αριθμό συμμετοχής.
Κατηγορία Ε-2. Για μοτοσυκλέτες δίχρονες έως 250 κ.εκ. ή τετράχρονες έως 450 κ.εκ.Διακρίνονται από το κόκκινο φόντο και τον λευκό αριθμό συμμετοχής.
Κατηγορία Ε-3. Για μοτοσυκλέτες δίχρονες άνω των 250 κ.εκ. ήτετράχρονες άνω των 450 κ.εκ. Διακρίνονται από το κίτρινο φόντο και τον μαύρο αριθμό συμμετοχής
Ο Αναβάτης
Ο αναβάτης πέρα από την οδηγική του κατάρτιση, δεινότητα και εμπειρία χρειάζεται να έχει πολύπλευρες τεχνικές ικανότητες. Στο τέλος κάθε εξαντλητικής οδηγικά ημέρας καλείται να επισκευάσει την μοτοσυκλέτα (αλλαγή λαδιών, φίλτρα, φρένα) και να αλλάξει μόνος του τα ελαστικά σε μόλις δεκαπέντε λεπτά μετά τον τερματισμό του, ώστε να την προετοιμάσει για την επόμενη ημέρα. Καθ' όλη τη διάρκεια των έξι ημερών δικαιούται να αντικαταστήσει μόνο περιφερειακά στοιχεία, αφού κινητήρας, πλαίσιο και τροχοί πρέπει να αντέξουν τις δοκιμασίες μέχρι το τέλος του αγώνα, μαρκάρονται ώστε να μην αλλαχτούν και πλέον μπορούν μόνο να επισκευαστούν.
Διαδρομή
Η διαδρομή κάθε ημέρας αποτελείται από 125 χιλιόμετρα σε δύο γύρους. Συνολικά 250 χιλιόμετρα καλύπτονται κάθε ημέρα, δηλαδή 1.500 χιλιόμετρα συνθέτουν τον εξαήμερο αγώνα.Επιλέγονται δύσκολες διαδρομές στο βουνό, δασικοί δρόμοι και δύσβατα μονοπάτια, ποτάμια, βραχώδεις περιοχές, άμμος και λάσπη που συμβάλλουν στην πολυμορφία του αγώνα, ενώ δοκιμάζονται τόσο οι αντοχές του αναβάτη αλλά και η αξιοπιστία της μοτοσυκλέτας. Η χάραξη της διαδρομής κάθε ημέρας είναι διαφορετική, ενώ συχνά η διαδρομή μίας ημέρας την επόμενη γίνεται με αντίθετη φορά. Η τελευταία μέρα περιλαμβάνει έναν αγώνα τύπου motocross σε κλειστή πίστα, εν είδει αυλαίας. Ήδη όποιος καταφέρει να τερματίσει τις υπόλοιπες πέντε και να φτάσει μέχρι εκεί έχει σημειώσει μία τεράστια προσωπική επιτυχία. Η φύση διεξαγωγής και η δυσκολία στις σκληρές συνθήκες του εξαήμερου αγώνα enduro καθιστούν τον τερματισμό σημαντικό γεγονός και έτσι υπάρχουν μετάλλια για όλους.
Απλές και Ειδικές Διαδρομές
Ο αγώνας χωρίζεται σε απλές και ειδικές διαδρομές. Στις Απλές Διαδρομές ο οδηγός καλείται να καλύψει μια συγκεκριμένη απόσταση σε συγκεκριμένο χρόνο. Για κάθε λεπτό προάφιξης ή αργοπορείας επιβάλλεται ποινή χρόνου ίση με 60'', η οποία προστίθεται στο συνολικό χρόνο των ειδικών διαδρομών. Κάθε κύκλος έχει 3-4 απλές διαδρομές μέσα στις οποίες περιλαμβάνονται και οι Ειδικές Διαδρομές. Οι Ειδικές Διαδρομές είναι κλειστά από κυκλοφορία τμήματα της διαδρομής, μήκους από 3-7 χλμ, όπου ο οδηγός καλείται να οδηγήσει όσο πιο γρήγορα μπορεί, κυνηγώντας τον καλύτερο δυνατό χρόνο. Κάθε ημέρα έχει 5-7 Ειδικές Διαδρομές, ενώ οι χρόνοι που πέτυχε κάθε οδηγός αθροίζονται για να προκύψει ο συνολικός του χρόνος για την ημέρα. Με βάση αυτό το άθροισμα ορίζεται η κατάταξη ανά κατηγορία αλλά και η άτυπη Γενική Κατάταξη.
Κατάταξη
Οι χρόνοι ανά ημέρα κάθε οδηγού αθροίζονται ώστε να προκύψει ο συνολικός του χρόνος για τις έξι ημέρες. Αντίστοιχα, οι συνολικοί χρόνοι των μελών κάθε ομάδας αθροίζονται ώστε να προκύψει η κατάταξη των Ομάδων, αντίστοιχα Εθνικών, Junior ή Club.Κάθε εγκατάλειψη αναβάτη από τον αγώνα, χρεώνει την Ομάδα του με δύο ώρες "ποινής" ανά ημέρα, οι οποίες προστίθενται στο συνολικό χρόνο διαμορφώνοντας την τελική κατάταξη.
Μετάλλια
Βασικά, η κατάταξη αφορά τις εθνικές ομάδες που μάχονται για την σημαία της πατρίδας τους. Ωστόσο "Χρυσό Μετάλλιο" απονέμεται σε κάθε αναβάτη που τερματίζει σημειώνοντας χρόνο έως και 10% μεγαλύτερο από το χρόνο του νικητή της κατηγορίας του. Αντίστοιχα, "Ασημένιο Μετάλλιο" απονέμεται στους αναβάτες που τερματίζουν στο +40% από το χρόνο του πρώτου της κατηγορίας ενώ όλοι οι υπόλοιποι τερματίσαντες προσθέτουν ένα σημαντικό χάλκινο μετάλλιο στη συλλογή τους.